مقالات

کاربرد و نحوه استفاده از انواع اسپری دوپلی کالر

کاربرد و نحوه استفاده از انواع اسپری دوپلی کالر

در دنیای امروز رنگ آمیزی، به شکلی بسیار آسان‌تر، هدفمندتر و البته جدی‌تر از قبل دنبال می‌شود. به دنبال آن نیز ابزار و لوازم ساده‌تری هم در اختیار مشتریان قرار گرفته که اسپری رنگ ساده‌ترین آنها محسوب می‌شود. از میان برندهای زیادی که در بازار وجود دارد، اسپری رنگ دوپلی کالر یکی از پرفروش‌ترین و البته پرطرفدارترین برندهای اسپری موجود در بازار بشمار می‌رود.

دوپلی کالر محصولاتی تولید می‌کند که تمامی افراد می‌توانند به سادگی از آنها استفاده کنند. در مقاله کاربرد و نحوه استفاده از انواع اسپری دوپلی کالر، با مهم ترین نکات این برند و نحوه استفاده از اسپری دوپلی کالر آشنا خواهید شد.

آشنایی با برند دوپلی کالر

آشنایی با برند دوپلی کالر

شرکت دوپلی کالر یک شرکت آلمانی موفق است که در زمینه تولید اسپری رنگ ساده و متالیک، اسپری رنگ خودرویی و محصولات ترمیمی رنگ خودرو به شکلی گسترده فعالیت می‌کند. این برند از سال 1938 فعالیت خود را آغاز کرده است و بدیهی است که در مسیر پیشرفت خود با آزمون و خطاهای بسیاری روبه‌رو بوده است تا به آنجا که در حال حاضر یکی از معروف‌ترین و پر طرفدارترین شرکت‌های تولید کننده اسپری رنگ در دنیاست. دوپلی کالر به دلیل تطابق رنگی کامل، آن هم به مدت 80 سال توانسته نام درخشانی از خود در این صنعت بزرگ بسازد.

در ادامه مقاله کاربرد و نحوه استفاده از انواع اسپری دوپلی کالر با انواع و کاربرد اسپری‌های این برند بیشتر آشنا خواهید شد.

اسپری دوپلی کالر در ایران

انواع اسپری رنگ دوپلی کالر در ایران تحت لیسانس کشور آلمان تولید می‌شوند. اسپری‌های این برند در بازار ایران از برندهای مطرح، کاربردی و پرفروش بشمار می‌رود. به دلیل کیفیت بالا و استفاده آسان از این اسپری‌ها، بسیاری از هنرمندان و متخصصین حوزه هنر و دکوراسیون نیز از این اسپری‌ها برای اجرای کارهای هنری خود استفاده می‌کنند.

کیفیت و مزایای اسپری رنگ دوپلی کالر

کیفیت رنگ اسپری‌های دوپلی کالر سبب شده تا این اسپری‌ها از اسپری‌های دیگر برندها متمایز باشد. اسپری دوپلی کالر از جمله اسپری‌های آکریلیک پایه حلال به حساب می‌آیند. این اسپری‌ها خواص رنگ آکریلیک و مقاومت رنگ‌های فوری را دارند و از همه مهم‌تر خیلی زود خشک می‌شوند.

اسپری‌های روغنی قدیمی از نظر سرعت خشک شدن، کیفیت رنگ، درخشندگی و مقاومت توان رقابت با اسپری دوپلی کالر را ندارند و بدون شک اسپری دوپلی کالر بالاترین کیفیت و مزایا را به همراه دارد. برخی از مزایای این اسپری‌ به شرح زیر می‌باشند:

  • مقاومت بالا در برابر رطوبت
  • سرعت بالا در خشک شدن
  • سازگاری با محیط زیست
انواع اسپری دوپلی کالر

انواع اسپری دوپلی کالر

اسپری رنگ دوپلی کالر به دلیل مکانیزم ساده‌ای که دارد استفاده نسبتا آسانی نیز داشته که همین موضوع سبب شده تا اسپری‌های رنگ این برند در میان مصرف کنندگان خانگی نیز پرطرفدار باشد. در مقاله کاربرد و نحوه استفاده از انواع اسپری دوپلی کالر می‌خواهیم ضمن آنکه شما را با این برند آشنا کنیم با انواع این اسپری‌ها نیز بیشتر آشنا شوید تا در زمان خرید اسپری دوپلی کالر مناسب کار خود را بتوانید انتخاب کنید.

اسپری‌های دوپلی کالر انواع مختلفی دارند. این اسپری‌ها در رنگ‌های ساده شامل 68 طیف رنگی، در رنگ‌های متالیک شامل 10 طیف رنگ، در رنگ‌های فلورسنت دارای 7 رنگ و در رنگ‌های خودرویی بیش از 25 طیف رنگی دارند.

اسپری رال دوپلی کالر

اسپری رال دوپلی کالر، بر اساس کاتالوگ رنگی به نام رال تشکیل شده‌اند که تقریبا شامل 68 رنگ مختلف می‌شود. این اسپری‌ها نه مات هستند نه براق و در واقع به صورت ساده و یا نیم براق تولید شده‌اند که بیشتر برای مصارف عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته در رنگبندی آنها رنگ‌هایی وجود دارند که به صورت مات یا براق هم تولید شده و در اختیار مشتری قرار می‌گیرند.

اسپری رنگ‌های سفید(مات و براق) و اسپری رنگ مشکی (مات – براق – نیم مات) تنها طیف‌هایی از این کاتالوگ هستند که با براقیت مختلف تولید و عرضه می‌شوند.

اسپری‌های رال دوپلی کالر حجم و مزایای بسیاری دارند که این محصولات را در میان مصرف کنندگان محبوب کرده است. این اسپری‌ها پوشش نسبتا خوبی دارند، به طور میانگین هر اسپری رال دوپلی کالر را می‌توان برای 1 تا 2 متر مربع استفاده کرد. یکی از نقاط قوت این دسته از اسپری‌های دوپلی کالر رنگبندی بالا و جذاب آنهاست. کمتر برندی را می‌توان در بازار پیدا کرد که دارای این طیف رنگی گسترده باشد. لازم به ذکر است که اسپری‌های رال برای سطوح چوبی، سرامیکی، بتنی، گچی، فلزی و شیشه‌ای مناسب می‌باشند.

اسپری نسوز دوپلی کالر

اسپری نسوز همانطور که از نامش پیداست در برابر حرارت مقاوم است و می‌تواند جایگزین خوبی برای رنگ‌های صنعتی و کوره‌ای باشد. (این رنگ‌ها به طور دائم و یا موقت در مجاورت حرارت بالای 150 درجه سانتی‌گراد قرار می‌گیرند.) این اسپری‌ها از کمترین حد درجه یعنی 300 شروع و تا بیشترین آن که 800 درجه می‌باشد در دسترس می‌باشند. رنگبندی اسپری نسوز شامل رنگ‌های سفید، مشکی، قرمز، کروم نقره ای، زرد کاترپیلاری و آبی است. رنگ قرمز این اسپری برای کالیپر ترمز ماشین هم گزینه کاربردی به حساب می‌آید.

اسپری‌های تثبیت کننده

اسپری‌های تثبیت کننده (کلر)

اصولا در اکثر مواقع برای تثبیت رنگ آمیزی به یک لایه محافظ نیاز داریم. برای این کار اسپری کلر دوپلی کالر گزینه خوبی‌ست. کلر دوپلی همانند اسپری رنگ‌ها در حجم 400 میل تولید شده و کار آن محافظت از سطح رنگ شماست. این اسپری در 2 مدل مات و براق تولید شده و شما می‌توانید بسته به سلیقه خود و نوع رنگ و نوع محصولی که رنگ آمیزی کرده‌اید از میان مدل مات و براق آن انتخاب کنید. این اسپری به صورت بی ‌رنگ است و زمانی که خشک می‌شود یک لایه محافظ بی ‌رنگ روی کار ایجاد می‌شود. زمان خشک شدن آن سریع و نحوه استفاده از آن همانند اسپری‌های دیگر است.

اسپری آستری دوپلی کالر

آستر دوپلی شامل 2 مدل اسپری آستر عمومی و آستر پلاستیک هستند.

اسپری آستر عمومی، زیرکار مناسبی برای تمامی سطوح و رنگ‌ها به حساب می‌آید که با توجه به قدرت پرکنندگی و رنگ پذیری بالایی که دارد برای زیرکار استفاده می‌شود. استفاده از این اسپری درست همانند اسپری رنگ دوپلی کالر است. این اسپری به رنگ طوسی تولید شده و هر رنگی از اسپری‌های دوپلی را می‌توان بر روی آن استفاده نمود.

اما اسپری آسترپلاستیک مخصوص سطح پلاستیک تولید شده است. پلاستیک معمولا به دلیل بافت و سطح صیقلی‌ای که دارد، رنگ به خوبی روی آن سوار نمی‌شود یا به عبارت دیگر رنگ بر روی سطح پلاستیک به خوبی پوشیده نمی‌شود. اما با استفاده از آستر مخصوص سطح پلاستیک رنگ به خوبی و با چسبندگی بالا روی پلاستیک پوشش داده شده و دوام مناسبی دارد. این اسپری هم همانند اسپری‌های دیگر دوپلی کالر استفاده می‌شود و کار را برای مصرف کننده بسیار آسان‌تر می‌کند.

اسپری رنگ خودرویی

دوپلی کالر علاوه بر اسپری رنگ ساده، اسپری رنگ خودرویی نیز تولید می‌کند. رنگ‌هایی که بر اساس کد رنگ خودروی کارخانه‌ها تولید می‌شود و برای بدنه خودرو، موتور و دوچرخه مناسب می‌باشند.

قلم خشگیر

محصول دیگر دوپلی کالر قلم خشگیر است که برای لکه‌ گیری و از بین بردن رنگ پریدگی‌های کوچک و سطحی خودرو استفاده می‌شود. قلم خشگیر دوپلی کالر نیز همانند اسپری رنگ خودرو بر اساس کد رنگ خودرو تولید و عرضه شده‌اند.

اس‍پری مخصوص رینگ

اس‍پری مخصوص رینگ

محصول پرطرفدار و خاص این شرکت اسپری رنگ رینگ خودرو می‌باشد. این محصول از طیف رنگ محدود اما کاربردی تشکیل شده است. رنگ‌های طلایی، مشکی، کروم و نقره‌ای و غیره از جمله طیف رنگی این اسپری‌ها هستند. این محصول برای رنگ کردن رینگ خودرو به کار می‌رود و در برابر باد و باران و حتی فشار آب کارواش‌ هم مقاوم است.

اسپری گالوانیزه

اسپری رنگ گالوانیزه برای سطوح گالوانیزه استفاده می‌شود که به همان رنگ طوسی یا نقره‌ای گالوانیزه در می‌آید. این رنگ‌ها جسبندگی بسیار بالایی دارند و مقاومت بالایی در برابر ضربه یا حرارت از خود به جا می‌گذارند. این رنگ از درخشندگی بیشتری برخوردار است که خود را از رنگ طوسی و یا نقره‌ای ساده دوپلی کالر متمایز می‌کند.

کاربرد و نحوه استفاده از انواع اسپری دوپلی کالر

در مقاله کاربرد و نحوه استفاده از انواع اسپری دوپلی کالر، تا به اینجا با انواع اسپری دوپلی کالر آشنا شدیم حالا نوبت به نحوه استفاده از این اسپری‌هاست. در استفاده از این اسپری‌ها ۷ نکته زیر را مد نظر داشته باشید.

خرید اسپری دوپلی کالر از فروشگاه اینترنتی پارسا هنر
  1. دقت کنید که سطح زیر کار عاری از هرگونه گرد و غبار باشد.
  2. بسته به جنس سطح مورد نظر از اسپری آستری مناسب استفاده کنید.
  3. اسپری رنگ خود را به خوبی هم بزنید تا رنگ و رزین اسپری به خوبی ترکیب شود.
  4. زمان رنگ آمیزی، اسپری را در فاصله‌ای حدودا 20 تا 30 سانتی سطح نگه دارید.
  5. در زمان رنگ آمیزی به اسپری خود زاویه تند ندهید (زاویه ای حدود 45 درجه کفایت می‌کند)
  6. سعی کنید به صورت لایه لایه (از بالا به پایین/ از چپ به راست) رنگ آمیزی کنید و حداقل 3 لایه سطح مورد نظر را رنگ کنید و بین هر لایه 30 دقیقه فاصله بگذارید.
  7. در نهایت پس از خشک شدن کامل رنگ بر روی آن از اسپری کلر یا تثبیت کننده استفاده کنید.

خرید اسپری دوپلی کالر از فروشگاه اینترنتی پارسا هنر

در مقاله کاربرد و نحوه استفاده از انواع اسپری دوپلی کالر، هر آنچه که باید از این اسپری‌ها بدانید را بیان کردیم. اگر می‌خواهید اسپری رنگی داشته باشید که زود خشک شود، مقاومتی بالا داشته باشد و از رنگبندی کامل تشکیل شده باشد، بهترین گزینه برای شما اسپری رنگ دوپلی کالر است. این اسپری در مقایسه با برندهایی نظیر کاسپین از حجم بالاتر، کیفیت و مقاومت بیشتر، درخشندگی و دوام بالاتری برخوردار است.

در فروشگاه اینترنتی پارسا هنر کلکسیون کاملی از انواع اسپری رنگ دوپلی کالر مشاهده خواهید کرد. با توجه به نیاز خود اسپری دوپلی کالر مناسب خود از میان این کلکسیون یافته و سفارش خود را به راحتی ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *