مقالات

با انتخاب صحیح رنگ دیوار، به فضایتان نشاط دهید.

ایده رنگ دیوار

آیا می‌دانستید که رنگ دیوار بر روی خلق و خوی ما تاثیر می‌گذارد؟!

وقتی وارد فضایی می‌شوید اولین چیزی که می‌تواند توجه شما را جلب کند رنگ دیوارهاست. رنگ‌ها با احساسات ما در ارتباط هستند. انتخاب صحیح رنگ دیوار می‌تواند فضای خانه را متحول کند و حال و هوای بهتری به ما دهد.

مطالعاتی در این زمینه صورت گرفته که نشان می‌دهد، سایه یا رنگ دیوار بر روی خلق و خوی ما تاثیرگذار است، برخی رنگ‌ها انرژی شما را پایین می‌آورند، برخی دیگر کمک می‌کنند آرام بمانید، بعضی از رنگ‌ها بر اشتهای شما اثر گذارند و هزاران رنگ دیگر که هر کدام به نوعی با احساسات ما تطبیق پیدا می‌کنند.

در حالیکه درک رنگ‌ها کاملا ذهنی است اما برخی از رنگ‌ها تاثیراتی کلی بر ما دارند. در این میان ممکن است متوجه شوید که یک سری از رنگ‌هایی که در شما حس شادی و خوشحالی ایجاد می‌کنند، ریشه روانی عمیقی در گذشته شما دارند و شما را به لحظه‌ای از شادی در گذشته باز می‌گردانند.

در این مقاله چند تنالیته رنگ را به شما معرفی خواهیم که حس شادی و نشاط را در فضای شما ایجاد می‌کنند چنانچه مایل به تهیه این رنگ‌ها بودید می‌توانید از بخش رنگ کامپیوتری، این رنگ‌های شگفت انگیز را سفارش داده و خریداری کنید.

ایده رنگ دیوار اتاق نشیمن

اگر عاشق اولین پرتو نور خورشید به داخل خانه هستید، اگر از تماشای گل نرگس و آفتابگردان لذت می‌برید، اگر از خوردن بستنی انبه‌ای در تابستان گرم غرق لذت می‌شوید، رنگ زرد، رنگی است که شما را جذب می‌کند.

در واقع رنگ زرد، رنگی است که با خنده و امید در ارتباط است، اگر هر یک از موارد بالا حس خوبی در شما ایجاد می‌کنند، آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که رنگ دیوار اتاق نشیمن را با تناژ زرد نیز رنگ آمیزی کنید؟!

اتاق نشیمن فضایی است که خانواده و دوستان در آن جمع می‌شوند و کارشناسان ما متعقدند که استفاده از رنگ زرد برای دیوار کمک می‌کند تا احساس شادی برانگیخته شود. اگر می‌خواهید این نشاط را در فضای نشیمن ایجاد کنید، در ادامه چند کد رنگ زرد به شما پیشنهاد داده‌ایم:

رنگ دیوار اتاق نشیمن
رنگ مناسب اتاق نشیمن برای داشتن جوی پر نشاط

بهترین رنگ برای اتاق خواب

اگر طبیعت حس شادی و خوشحالی را در شما ایجاد می‌کند، دیزاین و رنگ آمیزی دیوار اتاق خواب با تنالیته رنگ سبز کمک می‌کند تا در زمان استراحت در اتاق خواب احساس کنید در دامان طبیعت هستید و حس شاد بودن در این فضا را باز آفرینی کنید. چند کد رنگ سبز پیشنهادی پارسا هنر:

رنگ مناسب دیوار اتاق خواب
ایده رنگ اتاق خواب

پیشنهاد برای رنگ دیوار سرویس بهداشتی

اگر با دیدن دریا و آب حس آرامش پیدا می‌کنید می‌توانید با رنگ آبی در سرویس بهداشتی و حمام این حس را در خانه خود نیز ایجاد کنید. رنگ آبی دیوار بدن و ذهن شما را شاداب می‌کند و استفاده از این رنگ در حمام انتخاب بسیار مناسبی است که خستگی شما را از بین می‌برد و نشاط را به شما هدیه می‌دهد.

رنگ مناسب سرویس بهداشتی
ایده رنگ مناسب سرویس بهداشتی

پیشنهاد رنگ دیوار ناهارخوری یا اتاق غذاخوری

جزو افرادی هستید که نگاه به غروب خورشید حس مثبتی در شما ایجاد می‌کند؟ یا یک لیوان آب پرتقال روح تازه‌ای به شما می‌بخشد؟

برای آنکه به فضای غذاخوری حس و حال نشاط آور ببخشید از رنگ‌های نارنجی زنده استفاده کنید این رنگ‌ها با انرژی مثبت و ایجاد فضایی شاد بهترین انتخاب برای قسمت ناهارخوری خانه هستند تا با شادی و نشاط فراوان از صرف وعده‌های غذایی در کنار خانواده لذت ببرید و شاد شوید. رنگ‌های نشاط بخش فضا یا اتاق غذا خوری:

ایده رنگ اتاق یا فضای غذاخوری

ایده جذاب برای رنگ آشپزخانه

اگر می‌خواهید به آشپزخانه انرژی و شادی تزریق کنید از رنگ قرمز استفاده کنید. این رنگ می‌تواند اشتهای شما را افزایش دهد و شما را در این فضا شاد و پر انرژی نگه دارد. همانطور که می‌دانید برای انجام کارهای آشپزخانه نیاز به انرژی فراوانی خواهیم داشت پس با رنگ آمیزی دیوار آشپزخانه، این انرژی را در فضای آشپزی خود ایجاد کنید.

ایده رنگ آشپزخانه
ایده رنگ آشپزخانه

به خانه خود رنگ دهید و با نشاط شوید.

تصور کنید در خانه‌ای که پر از رنگ‌های شادِ مرتبط با چیزهایی است که شما را خوشحال می‌کند چه اندازه حس خوشایند و رضایت بخشی خواهید داشت. با انتخاب رنگ دیوار می‌توانید حس تازگی و نشاط را به خانه یا اتاق خود بیاورید فقط کافیست رنگ مورد علاقه خود، رنگی که با مشاهده آن حس خوبی پیدا می‌کنید را در قسمتی از خانه استفاده کنید تا هر بار که به فضا پا می‌گذارید حس تازگی را در خود بیافرینید و شارژ شوید.

امیدواریم با ایده‌های رنگی ما اوقات خوبی را سپری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *