مقالات

رنگ‌های آکریلیک صدفی – فلورسنت – پاستلی پالت کالر

رنگ‌های آکریلیک صدفی

رنگ‌های آکریلیک صدفی – فلورسنت – پاستلی پالت کالر، در دنیای رنگ آمیزی حتما اسم رنگ صدفی به گوشتان خورده. رنگ صدفی یا رنگ اکلیلی و حتی رنگ متالیک.

اما این رنگ‌ها چه نوع رنگی هستند، چه کاربردی دارند و اجرای آن‌ها به چه صورت است؟

رنگ‌های فلورسنت

در این مقاله به جواب تمامی این سوالات دست پیدا می‌کنید و با برند پالت کالر که این مدل از رنگ‌ها را به شکلی گسترده تولید می‌کند بیشتر آشنا خواهید شد.

رنگ آکریلیک شامل نوع دیگریست به نام رنگ آکریلیک صدفی؛ این رنگ با دیگر رنگ‌های آکریلیک متفاوت است. ذات این رنگ به شکل براق و اکلیلی تولید شده و می‌توان آن را به عنوان رنگ متالیک صدفی نام برد.

ذاتا به دلیل وجود اکلیل در این رنگ هیچوقت پوشش مطلوبی در حد و اندازه‌های رنگ آکریلیک ساده (مات و نیم براق) مشاهده نمی‌کنید. این رنگ با تنوعی محدودتر از رنگهای ساده آکریلیک تولید می‌شود که معمولا و در اکثر موارد برای کارهای پتینه و نقاشی دکوراتیو از آن بهره می‌برند.
رنگ آکریلیک صدفی به گونه‌ای تولید شده که از دور هم براقیت آن قابل مشاهده است. اما در اجرای رنگ صدفی مهم‌ترین نکته بعد از براقیت آن و کیفیت رنگی مورد نظر، پوشش رنگی بالاست.

در برند پالت کالر رنگ‌هایی تولید شده که با وجود اکلیلی بودن و براقیت خوب، پوششی بسیار بالاتر و مناسب‌تر از برندهای دیگر در بازار را دارد.

رنگ صدفی پالت کالر:

رنگی بر پایه آب بوده که در کنار دیگر خواص آکریلیک در آن براقیت به شکل اکلیل هم اضافه شده. این رنگ در برند پالت کالر در 36 طیف رنگ تولید شده و تنوع رنگی نسبتا خوبی دارد.

رنگ پالت کالر صدفی بعد از اجرا به زودی خشک شده و از مهم‌ترین نکات آن پوشش فوق‌العاده بالای آن بر روی سطوح مختلف می‌باشد. اما راهکاری هم برای بالاتر بردن پوشش رنگ‌های صدفی هم وجود دارد که در ادامه می‌خوانید.

رنگ‌های پاستلی پالت کالر

رنگ پالت کالر برای تمامی مراحل و اجرای کارهای دکوراتیو و هنری رنگ‌های منحصر به فرد خود را دارد. به طور مثال رنگ صدفی در همه فروشگاه‌های رنگ و آموزشگاه‌های مختلف معمولا به شکل رنگ صدفی براق یافت می‌شود. اما پالت کالر رنگی دارد که شکل جدیدی از رنگ صدفی را نمایان می‌کند.

رنگ صدفی مات:

رنگی جدید که استفاده از آن در گذشته خیلی مرسوم نبوده و تا حدودی کمیاب و یا حتی نایاب بوده. اما برند هنری پالت کالر رنگی تحت عنوان رنگ صدفی مات به بازار وارد کرده که یک جلوه تماشایی دارد. رنگ صدفی که در عین درخشندگی اکلیل بر بستر رنگی از همان رنگ به شکل مات تولید شده. به این شکل که وقتی از نزدیک به آن نگاه می‌کنید رنگی را می‌بینید که از اکلیل و درخشندگی برخوردار است و فضای خالی مابین اکلیل‌ها را رنگی مات پوشانده.

این رنگ به شدت رنگی خاص و تماشایی است و در پروژه‌های دکوراتیو بسیار کارآمد است و جلوه‌ای جدیدتر و شیک را به مشتریان ارائه می‌کند. در خصوص این رنگ فقط می‌شود از طیف رنگ‌های حداکثر 8 رنگ بهره برد. به جهت پوشش دهی از رنگ صدفی براق هم تا حدودی بهتر عمل می‌کند اما معمولا از نظر نوع اجرا تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *