مقالات

طریقه ساخت شمع شیشه‌ای معطر یا ساده

طریقه ساخت شمع شیشه‌ای معطر یا ساده

شمع شیشه‌ای یکی از تزئیناتی است که این روزها در بازار بسیار به چشم می‌خورند. شمع‌های شیشه‌ای رنگارنگ که بصورت ساده یا معطر ساخته می‌شوند و در قسمت‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از مکان‌هایی که می‌توانید فضای آن را گرم و پر از انرژی کنید حمام است. به گفته مربیان مدیتیشن قراردادن شمع در سرویس بهداشتی و روشن کردن آن سبب جذب انرژی‌های منفی محیط و جریان یافتن انرژی مثبت خواهد شد.

آیا می‌دانید که می‌توانید با چند وسیله این شمع‌ها را در خانه بسازید و خلاقیتتان را برای ساخت شمع‌های منحصر به فرد خود به کار بگیرید. با ما همراه باشید.

لوازم مورد نیاز برای ساخت شمع شیشه‌ای

نحوه ساخت شمع شیشه‌ای
  • پارافین جامد
  • فیتیله شمع
  • ظرف شیشه‌ای
  • اسانس یا روغن معطر (به دلخواه)
  • رنگ شمع (به دلخواه)

مراحل و نحوه ساخت شمع شیشه‌ای دست ساز

مراحل کار بسیار ساده و سریع انجام می‌شود. تنها کافی است لوازم مورد نیاز شمع سازی را تهیه کنید برای این منظور می‌توانید در فروشگاه اینترنتی پارسا هنر انواع لوازم شمع سازی را مشاهده و اقدام به خرید آنلاین آنها نمایید.

1- ابتدا پارافین را در ظرفی ریخته و بر روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا بطور کامل ذوب شده و بصورت مایع درآید. می‌توانید ظرف حاوی پارافین را بر روی ظرف آب در حال جوش قرار دهید تا به کمک بخار آب پارافین ذوب شود.

2- پس از ذوب شدن کامل پارافین، در این مرحله می‌توانید رنگ یا اسانس مورد نظر خود را بیافزایید و بعد از مخلوط کردن ظرف را از روی حرارت بردارید.

3- ابتدا پایه فیتیله را در پارافین زده و در ظرف شیشه‌ای قرار دهید تا سرد شود.

4- پس از سرد شدن، شیشه را با باقی مانده پارافین مایع پر کنید.

5- ظرف را کنار گذاشته تا بطور کامل سرد شود.

به همین راحتی می‌توانید یک شمع شیشه‌ای بسازید و با گلهای خشک، رنگ‌های شمع و دیگر تزئینات آن را دیزاین کنید و لذت ببرید. فیلم این آموزش ساخت شمع شیشه‌ای را در ادامه قرار داده‌ایم تا مرحله به مرحله طریقه ساخت این شمع ساده و زیبا را مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *