مقالات

ایده‌هایی برای ساخت شمع با موم عسل

ایده‌هایی برای ساخت شمع با موم عسل

همانطور که می‌دانید پایه اصلی برای ساخت شمع، پارافین است اما به تازگی از مواد طبیعی چون موم عسل ورقه‌هایی تهیه شده است که می‌توان با آنها انواع شمع‌های طبیعی و دست ساز را ساخت. ساخت شمع با موم عسل بسیار ساده و راحت بوده تنها کافی است چند ورقه موم عسلی و فیتیله شمع تهیه کنید و شمع‌های زیبا بسازید. در این مطلب از خواص ورقه‌های موم عسل برای شما خواهیم گفت و در انتها نیز آموزش‌ها و ایده‌های کار با این ورقه‌های جذاب را مشاهده می‌کنید.

مزایای ساخت شمع با موم عسل

مزایای ساخت شمع با موم عسل

موم یک ماده طبیعی است که زنبورهای عسل پس از مصرف عسل ترشح می‌کنند. این موم‌ها را پس از تمیز و فیلتر شدن به صورت ورقه‌های در می‌آورند که به شکل کندوی عسل است.

افراد بسیاری هستند که شمع موم عسلی را به شمع پارافین ترجیح می‌دهند چرا که از مواد طبیعی ساخته شدند و بدون ضرر هستند. برخی نیز معتقدند از آنجایی که این موم‌ها کاملا طبیعی هستند بنابراین انرژی طبیعی به هنگام روشن شدن در فضا جریان پیدا خواهد کرد.

برخی از شمع‌ها به سبب مواد شیمیایی که در آنها به کار رفته است به هنگام سوختن مواد سمی و سرطان زا تولید می‌کنند که بدیهی است استنشاق این مواد کاملا مضر می‌باشد اما شمع‌های مومی فاقد این مواد بوده و کاملا بی‌ضرر هستند. از سویی دیگر بدون افزودن هیچگونه اسانسی به خودی خود عطر طبیعی ایجاد می‌کنند که می‌توانند جایگزین شمع‌های عطری نیز باشند.

گاهی ممکن است سوختن شمع و ریزش قطره‌های شمع خطر آفرین شمع اما شمع‌های مومی در صورت استفاده صحیح کاملا بی‌خطر بوده و سوختن آنها بدون چکیدن قطره است بنابراین ایمن‌تر نیز خواهند بود. همچنین با روشن کردن شمع‌های مومی خواهید که نور ملایم آنها به نور خورشید نزدیک‌تر و طبیعی‌تر از سایر شمع‌هاست.

نحوه ساخت شمع با ورقه موم عسل

نحوه ساخت شمع با ورقه موم عسل

همانطور که گفتیم ساخت شمع با ورقه موم عسل کار پیچیده و دشواری نیست و تنها به چند مواد و ابزار ساده نیاز دارد که در ادامه آنها را لیست کرده‌ایم.

  • ورقه موم عسل
  • کاتر، چاقو یا قیچی
  • فیتیله شمع
  • خط کش

ورقه موم عسل را به اندازه دلخواه خود به کمک کاتر و خط کش برش دهید. سپس فیتیله شما را در یک سمت ورق گذاشته و ورق مومی را به دور آن بپیچانید. رول کردن ورقه مومی را با کمی فشار انجام دهید تا در نهایت شمعی محکم داشته باشید.

این یک روش بسیار ساده و راحت برای ساخت شمع با موم عسل است اما کارهای متفاوتی با این ورقه‌های مومی می‌توانید انجام دهید و شمع‌هایی به سلیقه خود را دیزاین و طراحی کنید. به طور مثال می‌توانید با قالب‌هایی اشکال مختلف از آنها برش دهید و روی شمع بچسبانید و یا خیلی کارهای دیگر. در ادامه سه ایده ساخت شمع با موم عسل را برای شما در نظر گرفته‌ایم که می‌توانید فیلم آموزشی آنها را مشاهده کرده و از آنها ایده بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *