مقالات

چطور شمع عطری بسازیم؟

چطور شمع عطری بسازیم؟

کسانی که به کارهای هنری و دستی علاقه مند باشند حتما ایده‌های مختلفی برای شمع سازی به ذهنشان خطور می‌کند و تمایل دارند با دستان خود این ایده‌ها را پیاده کنند. بله شمع عطری آماده در فروشگاه‌های مختلفی به فروش می‌رسد اما برای هنرمندان و علاقه مندان به کارها دستی، ساخت یک شمع با دستان خود لذت دیگری دارد. در این مقاله می‌خواهیم مراحل ساخت شمع عطری را با شما به اشتراک بگذاریم.

در انتها می‌توانید ویدیوی آموزشی مربوط به ساخت شمع عطری را مشاهده کرده تا با دقت بیشتری این مراحل را فرا بگیرید.

لوازم مورد نیاز برای ساخت شمع عطری

لوازم مورد نیاز برای ساخت شمع عطری
  • موم سویا یا پارافین عدسی
  • فیتیله شمع
  • قالب شمع
  • رنگ دلخواه
  • اسانس دلخواه (اسانس وانیل، اسطوخودوس، چوب صندل)

نکته ۱: می‌توانید از هر قالبی برای ساخت شمع عطری استفاده کنید. در این ویدیو از قالب سیلیکونی استفاده شده است. شما به سلیقه خود می‌توانید از هر نوع قالب شمعی یا دیگر قالب‌ها استفاده کنید.

نکته ۲: اگر می‌خواهید شمع که می‌سازید به رنگ خاصی باشد می‌توانید رنگ پودری تهیه کرده و در ساخت شمع از آن استفاده نمایید.

نکته ۳: از آنجایی که با روشن شدن شمع، عطر آن در فضا پراکنده خواهد شد بهتر است از اسانس‌های خوشبو و مورد علاقه‌تان استفاده کنید. توصیه می‌کنیم اسانس‌های آرامبخشی چون؛ اسطوخودوس(لوندر)، درخت صندل، وانیل، پرتقال و… را حتما امتحان کنید.

مراحل ساخت شمع عطری

۱- پارافین گرانول یا عدسی (پارافین جامد) را درون ظرف فلزی ریخته و آن را روی بخار آب حرارت دهید تا بصورت مایع درآید و رقیق شود.

نکته: برای نتیجه بهتر، زمانی که دمای پارافین به ۶۰ – ۶۵ درجه سانتی گراد رسید برای ریختن در قالب آماده است.

۲- پس از رقیق شدن پارافین آن را از روی حرارت برداشته و به آن رنگ دلخواهتان را بیافزایید.

۳- در این مرحله اسانس مایع را به پارافین می‌افزایید.

۴- قالب استفاده شده در ویدیوی زیر از نوع سیلیکونی است چنانچه به این جنس دسترسی ندارید می‌توانید از هر نوع قالب دیگری استفاده کنید. ته قالب سیلیکونی را با سوزنی زخیم سوراخ کرده و سپس فیتیله شمع را از سوراخ رد کنید. فیتیله اضافی را از ته قالب بریده و فیتیله اضافه سر قالب را به دور سیخ چوبی یا خودکار و.. پیچانده و به کمک آن فیتیله را نگاه دارید.

۵- پارافین مایع را در قالب ریخته و لبه قالب را از پارافین پر کنید.

۶- اجازه دهید پارافین به خوبی سرد شده و به اصطلاح شمع ببندد سپس شمع را از قالب جدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *